projecten voor Positieve impact

Werken vanuit waarden.

Ik zet mijn kennis en ervaring als communicatiespecialist in voor een mentaal gezondere samenleving.
Mijn ruim twintig jaar kennis en ervaring bij commerciële bedrijven zet ik tegenwoordig in voor organisaties die elk op hun manier werken op het gebied van mentale gezondheid. Vanuit het verlangen dat we de impact die we maakten voor bier, mobiele telefoons en soep (om 4 uur) ook kunnen bereiken voor een onderwerp wat van wezenlijk belang is en raakt aan mijn hart.
Neem contact op
Recente projecten

Werken aan een mooiere samenleving.

Al meer dan twee decennia ontwikkel ik als communicatiespecialist merken, online campagnes en websites. Dat deed ik voor start-ups, merken als Heineken, Bol.com en ABN-Amro en bedrijven als PGGM en de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Nu voeg ik al mijn levens- en werkervaring samen en zet ik die in voor organisaties die bijdragen aan een mentaal gezondere samenleving.

Ministerie van VWS

De Staatssecretaris beloofde een online platform dat bij zou dragen aan een mentaal gezonder Nederland. Ik onderzocht de mogelijkheid tot co-creatie met partijen uit het veld en schreef een advies. Het platform als middel om de dialoog te versterken met de mensen die elke dag het werk doen, naar ze luisteren en ze te betrekken. VWS heeft het advies in beraad.

Psychologie Magazine

Merksessies & visievorming vanuit de vraag: Wat is de maatschappelijke rol van Psychologie Magazine in onze samenleving? En hoe ga je om met een daling in print, terwijl je onderwerp juist steeds relevanter is en digitale consumptie stijgt? Helaas kwam het te laat: de uitgeverij zette het tijdschrift inmiddels in de verkoop. Iemand interesse?

The Social Hub

Migratie naar nieuwe Enterprise CMS website in 5 talen. Samen met een door mij samengesteld team van 10 fantastische mensen een onmogelijke klus geklaard. Kernwoorden: contentontwikkeling, storylines, buildingblocks, hogere wiskunde SEO, veel verschillende belangen, tijdsdruk... En niet te vergeten: Corona. Voor eeuwig trots op.

Ik werk graag samen met mensen die net als ik psychische kwetsbaarheid willen normaliseren, taboes willen doorbreken en met elkaar willen werken aan een tolerantere en vriendelijkere maatschappij.

Eerder werkte ik onder andere voor:

Testimonials

“Branda was in de maatschappelijke samenwerking tussen PGGM en Alzheimer Nederland mijn counterpart. Ze heeft op een doelgerichte en heldere manier vorm gegeven aan een duurzame samenwerking die meerwaarde oplevert voor beide partijen. Het was erg plezierig om met haar samen te werken.”

Solveigh Balogh de Galantha : Account Manager B2B Alzheimer Nederland

“Branda is een professional met een hart voor (mentaal) welzijn. Ze durft haar kwetsbaarheid en eigen affiniteit met het onderwerp te tonen en functioneel in te zetten op het juiste moment. Dat maakte voor mij de samenwerking een stuk interessanter en ook prettiger omdat het onderwerp ook echt aansloot bij haar als mens.”

Jeroen van Doorn: Programmaleider FNO Geestkracht

“Branda has a sharp eye on UX and conversion and high quality expectations. As an experienced digital expert, Branda is also always keen to put things into perspective and advise on global change management and digital organisation. I definitely recommend to work with her!”

Anaïse Crombé Gare : Director of Digital & Marketing at The Social Hub

“Branda is zeer ervaren, weet alle hoofden in één richting te houden en mensen te motiveren. Ze heeft een zeer creatieve geest en heeft een duidelijke eigen visie. Ze is erg sterk in het helpen van de klant met een goede customer journey, waarbij ze het merk altijd op de eerste plaats houdt.”

Floor Broer van Dijk: Freelance Digital Content Manager

“Branda has a unique skill of finding the right balance between stakeholder feedback, technical feasibility and limitations, timeline pressures and above all a good customer experience."

Alex Rodger: Senior Project Director Rufus Leonard London
Over Mij

Werken met je hart.

Eind 2014 zegde het leven mij een halt toe, van het ene op het andere moment bleek ik ziek: lymfeklierkanker. Van freelance marketeer naar patiënt in één kort onverwacht telefoongesprek op mijn werk. 

De kanker bleek het startsein voor vele zware jaren. Na de chemobehandelingen volgde een moeizaam herstelproces en net toen ik dacht, en nu komt de rust om echt te herstellen, bleek de onverwerkte pijn uit mijn jeugd iets anders te willen: in volle kracht te worden gevoeld. Ik raakte volledig ontwricht. 

Van zelf aangedrongen crisisdienst aanmelding, naar de specialistische GGZ, naar een kort verblijf in de Paaz en pas veel later via een uitgebreide zoektocht naar de weg eruit. Met behulp van een fantastische lichaamsgerichte traumatherapeut en de nodige EMDR (en heel veel zelfonderzoek en zelfliefde) werkte ik mezelf in een aantal intense jaren terug naar herstel. 

Zo’n crisis maakt nederig. 

En zo’n crisis doet inzien hoe kwetsbaar we allemaal zijn. Ik heb in die jaren prachtige mensen ontmoet. Mensen die net als ik even - of vaker - vastliepen in het leven omdat het te zwaar was geworden. Heel vroeg al, of later met veel tegenslag tegelijk. 

We kiezen er niet voor waar onze wieg staat en niet wat ons in het leven overkomt. En we leren nauwelijks om om te gaan met de lastige gebeurtenissen en emoties die het leven onherroepelijk in zich draagt. Die wij in ons dragen. 

Ik zou dat zo graag anders zien. 

Dus breng ik mijn levens-- en werkervaring samen. In mijn coachpraktijk en in de projecten waarbij ik samen met anderen werk aan een mentaal gezondere samenleving.

Mooi, ik neem contact op

Blogposts

Over werk, het leven en alles wat het samenbrengt.

Laten we goede voorouders worden

Mijn dochters behoren tot de generatie die de klappen straks gaat vangen. En regelmatig als ik naar ze kijk wanneer ik weer een onheilspellend bericht lees, voel ik sluimerende paniek omhoog kruipen...

My call to courage

Mijn onderbuik protesteerde direct, maar die negeerde ik vakkundig. Ik wilde mijn verhaal zo graag delen, juist aan deze doelgroep van zakenmensen en rationele denkers.

De kracht van open en echt

“Moest je dat nou echt doen?”, vroeg hij. “Denk je niet dat opdrachtgevers je nu minder snel zullen uitnodigen voor een gesprek? Ben je niet té open?”
Lees alle blogs

Kennismaken?

Heel leuk! Als je een mailtje stuurt of even belt spreken we wat af.
Dat kan live of via Google Meet. Ik zet alvast een kopje thee.
Leuk, ik neem contact op
Epic content only

No spam nieuwsbrief.

Ik ga je dus sowieso niet spammen, want waarschijnlijk duurt het nog wel even voor ik überhaupt een mailing verstuur. Maar als je nu denkt, nou dat wil ik dan - ooit in die verre toekomst - echt niet missen, schrijf je dan vooral alvast in.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.